Sleek Make Up

Idag har jag två produkter från Sleek Make Up som jag tänkte skriva lite kort om! Jag har haft dessa i ungefär två år så jag har verkligen testat ut dem ordentligt ;) Dessa beställde jag tillsammans med några ögonskuggspaletter som jag kommer vissa lite längre fram.
 
Sleek Make Up har överlag väldigt enkla och stilrena förpackningar, vilket jag gillar! Föprackningarna känns också stadiga och inte plastiga på något sätt! Det finns en spegel med som kan vara bra att ha om man är ute och behöver piffa till sminket. 
 
Till själva produkterna:
Face Contour Kit (Light) - Detta är alltså en konturpalett som innehåller en mörkare nyans och en ljusare såkallad "highlighter". Jag valde den ljusaste paletten och tycker nyanserna passade mig trots att jag inte är jätteljus i hyn. Produkten överlag är helt ok, pigmentet kunde varit något bättre, speciellt highlightern. Därför är det tyvärr inget jag kommer köpa igen. (Pris: 9.99$ vilket motsvarar cirka 74kr)
 
Brow Kit (Dark) - Ett ögonbrynskit i den näst mörkaste nyansen. Medkommer ett vax, puder samt en liten pincett och två pyttesmå borstar. Detta är en produkt jag verkligen gillar och använder dagligen! Har bra pigment och hållbarhet men borstarna är inget jag använder då dem är pyttesmå, men kan vara till användning om man är ute på språng :) Om jag köper denna produkt igen kommer jag ta en ljusare nyans. (Pris: 12.99$ vilket motsvarar cirka 96kr)
 
Vet inte om detta gäller alla Sleek Make Up produkter men just dessa två är INTE testade på djur. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Smink | konturkit, sleek makeup, smink, ögonbryn | |
#1 - - Brownsugar:

älskar förpackningarna :)

Upp